Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Montaż elementów współosiowych

  • Produkty
Certyfikaty i atesty:
NSF, atest do wody pitnej
Charakterystyka:
Średnia lepkość, wysoka wytrzymałość, trudno demontowalny
Kolor:
Zielony
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 2
Certyfikaty i atesty:
DIN-DVGW, NSF, WRAS
Charakterystyka:
Średnia lepkość, wysoka wytrzymałość, trudno demontowalny
Kolor:
Zielony
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1
Charakterystyka:
Wysoka wytrzymałość, niska lepkość
Kolor:
Zielony
Połączenia gwintowe:
M12
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1
Certyfikaty i atesty:
DIN-DVGW, WRAS
Charakterystyka:
Wysoka wytrzymałość, podwyższona lepkość
Kolor:
Zielony
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1
Charakterystyka:
Wysoka wytrzymałość, podwyższona lepkość
Kolor:
Zielony
Połączenia gwintowe:
M36
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1
Certyfikaty i atesty:
Atest do wody pitnej
Charakterystyka:
Wysoka wytrzymałość, średnia lepkość
Kolor:
Zielony
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 2
Charakterystyka:
Średnia lepkość, wysoka wytrzymałość, trudno demontowalny
Kolor:
Zielony
Połączenia gwintowe:
M20
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1
Charakterystyka:
Średnia wytrzymałość, średnia lepkość
Kolor:
Żółty
Połączenia gwintowe:
M20
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1
Certyfikaty i atesty:
Atest do wody pitnej
Charakterystyka:
Wysoka wytrzymałość, średnia lepkość
Kolor:
Zielony
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1
Charakterystyka:
Wysoka wytrzymałość, wysoka lepkość
Kolor:
Srebrny
Połączenia gwintowe:
2"
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1

Faq - Montaż elementów współosiowych - Najczęściej zadawane pytania

Montaż elementów współosiowych to proces łączenia dwóch elementów, takich jak wałek i łożysko, w taki sposób, że ich osie są współosiowe. Jest to ważne w wielu aplikacjach, ponieważ zapewnia to dokładne przeniesienie ruchu i minimalizuje tarcie.

Są trzy główne sposoby montażu elementów współosiowych:

1.    Montaż na wcisk: polega na umieszczeniu łożyska na końcu wałka i delikatnym wciskaniu go w miejsce. Ten sposób jest stosowany w przypadku mniejszych łożysk i mniejszych wymagań co do dokładności.

2.    Montaż z użyciem ogrzewania: polega na podgrzaniu łożyska i nałożeniu go na wałek. W ten sposób, kiedy łożysko ochłodzi się, zostanie dokładnie przylegające do wałka.

3.    Montaż z użyciem prasy: łożysko jest osadzone na wałku i zaciśnięte za pomocą prasy. Ten sposób jest stosowany do większych łożysk i wymagań co do dokładności.

Dokładność montażu elementów współosiowych zależy od wielu czynników, w tym:

•    dokładności wykonania wałka i łożyska

•    czyszczenia i smarowania powierzchni elementów

•    metody montażu

•    wykorzystanego sprzętu i narzędzi

•    kontroli dokładności w trakcie procesu montażu

Narzędzia potrzebne do montażu elementów współosiowych mogą się różnić w zależności od metody montażu. Mogą to być między innymi:

•    prasa hydrauliczna lub pneumatyczna

•    narzędzia do ogrzewania

•    specjalne uchwyty do wałków i łożysk

•    mierniki do sprawdzania dokładności

Niedokładny montaż elementów współosiowych może prowadzić do wielu problemów, takich jak:

•    nieprawidłowa praca maszyny lub urządzenia

•    zwiększone tarcie i szybsze zużycie elementów

•    zwiększone ryzyko awarii i uszkodzeń

•    spadek wydajności i nieefektywne działanie urządzenia

Dlatego tak ważne jest, aby zwracać uwagę na dokładność montażu elementów współosiowych i przestrzegać odpowiednich procedur.

Starszy doradca ds. Techniczno - Handlowych

Opiekunem kategorii jest:
Marcin Wolski
Starszy doradca
ds. Techniczno – Handlowych
tel.: 71 325 74 00
email: chemia@pneumat.com.pl

Biogram

Absolwent wydziału ekonomicznego Uniwersytetu Ekonomicznego w Opolu. W firmie Pneumat od 2019 roku. Od 2020 roku odpowiedzialny za rozwój nowego działu jakim jest chemia przemysłowa. Prywatnie miłośnik lotnictwa cywilnego oraz sportu.

Starszy doradca ds. Techniczno - Handlowych

Opiekunem kategorii jest:
Marcin Wolski
Starszy doradca
ds. Techniczno – Handlowych
tel.: 71 325 74 00
email: chemia@pneumat.com.pl

Biogram

Absolwent wydziału ekonomicznego Uniwersytetu Ekonomicznego w Opolu. W firmie Pneumat od 2019 roku. Od 2020 roku odpowiedzialny za rozwój nowego działu jakim jest chemia przemysłowa. Prywatnie miłośnik lotnictwa cywilnego oraz sportu.