Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Napędy obrotowo-liniowe Festo

  • Produkty
Zakres nastawy kąta obrotu:
0 - 270 deg
Kąt obrotu:
0 - 272 deg
Klasa odporności na korozję CRC:
1 – Niska odporność na korozję
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 144
Festo kody

Faq - Napędy obrotowo-liniowe Festo - Najczęściej zadawane pytania

Napędy DSL od Festo charakteryzują się kombinacją ruchu liniowego i obrotowego w jednym urządzeniu, wysoką precyzją, kompaktową budową oraz długą żywotnością.

Są one często stosowane w przemyśle do złożonych operacji montażowych, manipulacyjnych i innych aplikacji wymagających precyzyjnego pozycjonowania.

Precyzja zależy od wielu czynników, takich jak temperatura pracy, obciążenie, właściwości sterowania oraz kalibracja urządzenia.

Napędy DSL są dostarczane ze smarowaniem trwałym. W zależności od warunków pracy i częstotliwości używania, mogą one wymagać okresowych przeglądów i uzupełniania smaru.

Montaż powinien być przeprowadzony zgodnie z instrukcją producenta, zwracając uwagę na właściwe ustawienie, mocowanie oraz podłączenie do źródła zasilania.

Tak, wiele modeli DSL oferuje wbudowane czujniki położenia umożliwiające precyzyjne śledzenie i kontrolę ruchu.

Regularne przeglądy, czyszczenie z zanieczyszczeń oraz monitorowanie stanu uszczelnień i smarowania są kluczowe dla zachowania długiej żywotności napędu.

Tak, napędy DSL są zaprojektowane tak, aby być kompatybilne z wieloma innymi produktami Festo, w tym zaworami, czujnikami i sterownikami.

Tak, jednakże sposób montażu i obciążenie mogą wpłynąć na żywotność i wydajność urządzenia..

Podczas gdy tradycyjne siłowniki liniowe wykonują jedynie ruch liniowy, napędy DSL łączą ruch liniowy i obrotowy w jednym urządzeniu, co pozwala na bardziej złożone operacje pozycjonowania.

Napęd DSL składa się z modułu liniowego, modułu obrotowego, wału napędowego, przekładni oraz wbudowanych czujników położenia.

Kalibracja może być przeprowadzana za pomocą dedykowanego oprogramowania oraz zintegrowanych czujników położenia.

W takich warunkach zaleca się dodatkowe uszczelnienie oraz regularne przeglądy i konserwację napędu.

Należy zapewnić odpowiednie osłony i filtry oraz regularnie czyścić powierzchnie napędu.

Testy mogą obejmować cykle pracy, testy precyzji pozycjonowania oraz testy interfejsu komunikacyjnego.

Do typowych oznak zużycia należą spadki precyzji, zwiększony hałas pracy oraz wycieki.