- Napędy pneumatyczne
Napędy pneumatyczne
- Info
- Bestsellery
Bestsellery w tej kategorii
Napędy pneumatyczne ze względu na nieskomplikowaną konstrukcję, względnie duże prędkości osiągane przez elementy robocze oraz łatwość realizacji ruchów prostoliniowych znajdują szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach przemysłu np. motoryzacyjnym, spożywczym czy drzewnym.
Napędy pneumatyczne zasilane sprężonym powietrzem spełniają różne proste funkcje, jak np. obracanie, docisk, zamykanie, otwieranie czy przesuwanie itd. Prosta budowa siłowników zapewnia wysoki poziom bezawaryjności, co bezpośrednio przekłada się na mniejsze koszty związane z utrzymaniem ruchu. Dzięki szybkiemu nośnikowi energii możliwe jest uzyskanie wysokich przepływów oraz bardzo dużej prędkości ruchów tłoczyska, dzięki czemu można otrzymać równie dużą ilość cykli w krótkim czasie. Medium jakim zasilane są napędy jest ogólnodostępne, a po wykorzystaniu energii sprężonego powietrza zostaje ono wydalone do atmosfery bez dodatkowych czynności i jest gotowe do dalszej pracy z elementami pneumatycznymi. Dzięki zastosowaniu czystego medium, jakim jest powietrze, napęd pneumatyczny ma ogromną przewagę nad elementami hydraulicznymi, które pełnią podobną funkcję, generując jednak większe zanieczyszczenie.
Zalety napędów pneumatycznych
prostą ochronę całej aplikacji napędowej przed przeciążeniem i nastawę obciążenia szczytowego
sposobność montażu siłowników ze znormalizowanych podzespołów i układów
możliwość konstrukcji układów powtarzających się w wielu maszynach technologicznych
sposobność czynnego procesu kontroli obciążeń, każdego z osobna, układów maszyn technologicznych
nieskomplikowaną obsługę komponentów sterowniczych, z uwagi na fakt że wymagane są choćby niewielkie siły do obsługi najcięższych maszyn, natomiast podzespoły sterowania mogą się znajdować w lokalizacjach najbardziej dogodnych dla użytkownika
okazję do wdrożenia rozwiniętej automatyzacji, gdyż napęd pneumatyczny daje możność obustronnego powiązania ruchów różnych komponentów i mechanizmów
nietrudną przestawialność, która nie wymaga wymiany poszczególnych elementów mechanicznych
relatywnie wysoką wytrzymałość, zakładając że napęd pneumatyczny jest eksploatowany zgodnie z DTR
łatwą wymianę elementów składowych napędu
FAQ - Najczęściej zadawane pytania
Przez napędy zasilane sprężonym powietrzem rozumieć należy całe zespoły połączonych ze sobą wzajemnie elementów, które gwarantują uzyskanie wymaganego ruchu komponentów roboczych w skutek przekształcenia energii pochodzącej od sprężonego powietrza na energię mechaniczną w ruchu liniowym.
Oczywiście posiadamy takie siłowniki pneumatyczne w naszej ofercie. Są to siłowniki skręcane z serii DVM/ACM. Występują w dwóch wersjach z amortyzacją mechaniczną (DVM) i z amortyzacją mikrometryczną (ACM), proszę o określenie jaki będzie potrzebny do Pańskiej aplikacji?
Większość siłowników pneumatycznych, które produkujemy posiadają uszczelnienia z pełnego poliuretanu, mamy kilka serii siłowników z NBR. Na życzenie klienta możemy zamontować uszczelnienia Viton do pracy w wysokich temperaturach + 1500C.
Tak, są w pełni zamienne z tą serią. Siłownik pneumatyczny NWT jak i PS wykonywane są z identyczną normą ISO (15552). Norma ta określa wszystkie parametry techniczne tak więc jest to taki sam produkt i zawsze będzie pasować w miejsce starego.
Napędy pneumatyczne jako komponenty napędzane powietrzem pełnią różne operacje w zależności od aplikacji w jakiej są zainstalowane. Mogą zatem coś przesuwać, obracać, pozycjonować, mocować, dociskać, podawać, otwierać, zamykać itd. Te i inne role wykorzystywane są powszechnie w przemyśle opakowań, spożywczym, maszynowym, transportowym, sortowniach i wielu innych branżach i obiektach przemysłowych.
Ogólna zasada działania siłownika jednostronnego działania skupia się na przesuwie tłoka za pomocą sprężonego powietrza w kierunku występowania większego obciążenia. W przypadku braku obciążeń w przeciwną stronę sprężyna powoduje powrót tłoczyska do pierwotnej pozycji. Dzięki takiemu zabiegowi możemy zużywać mniej powietrza, co przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie na energię elektryczną, a ponadto powoduje mniejsze obciążenie sprężarki.
Dla zwiększenia bezawaryjności, siłowniki jednostronnego działania posiadają wbudowane tłumiki hałasu, które zapobiegają dostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza siłownika oraz zmniejszają poziom hałasu powietrza wydostającego się z pokrywy. Siłowniki jednostronnego działania stosuje się przy stosunkowo małym skoku, tj. do ok. 100 mm.
Pneumatyczne siłowniki jednostronnego działania mogą występować w dwóch wersjach: pchającej i ciągnącej. Nazewnictwo tych wersji jest związane z rodzajem zasilania siłownika. W przypadku siłowników ciągnących, sprężone powietrze doprowadzane jest od strony przedniej pokrywy, co pozwala na chowanie tłoczyska, a wysuw jest możliwy dzięki mechanicznej sprężynie. Siłowniki pchające posiadają sprężynę w przedniej pokrywie, co warunkuje chowanie tłoczyska. Sprężone powietrze doprowadzane ze strony tylnej pokrywy wysuwa tłoczysko.
Jeśli chodzi o napędy dwustronnego działania to w siłownikach tego typu, powietrze doprowadzane jest na zmianę do jednej i drugiej komory, przy równoczesnym odpowietrzaniu przeciwległych komór cylindra. Doprowadzone sprężone powietrze działa ciśnieniem na tłok, co skutkuje wysunięciem tłoczyska. Następnie, w celu schowania elementu wykonawczego, powietrze doprowadzane jest z drugiej strony siłownika. Siła z jaką następuje ruch tłoka warunkuje ciśnienie powietrza, a wartość siły generowanej przez napęd w obu kierunkach różni się o kilka procent. Przy wysuwaniu tłoka, ciśnienie działa na całą powierzchnię. Przy powrocie z kolei należy uwzględnić tłoczysko, które zmniejsza powierzchnię działania powietrza i obniża siłę siłownika. Dodatkowo, napędy dwustronnego działania mogą być wyposażone w amortyzację pneumatyczną, którą stosuje się w przypadku szybkich ruchów tłoka oraz dużych obciążeń przenoszonych przez siłownik. Duży ciężar przesuwany ze znaczną prędkością generuje ogromną energię kinetyczną, która, pozbawiona amortyzacji pneumatycznej, spowodować może wyrwanie gwintów w korpusie i natychmiastowe uszkodzenie siłownika. Zasada działania amortyzacji jest bardzo prosta. Tłok wyposażony w specjalną tuleję, która w przypadku osiągania skrajnych wartości skoku zamyka główny kanał wypływu powietrza, powoduje pochłanianie energii kinetycznej. Sprężone powietrze może opuścić komorę tylko przez specjalny zaworek dławiąco-zwrotny, który regulowany jest śrubką o małym skoku gwintu.
Oferujemy szeroki wybór napędów stosowanych w różnorodnych aplikacjach przemysłowych.
W ofercie napędy pneumatyczne, liniowe, gazowe i elektryczne. Realizujemy także indywidualne projekty dotyczące napędów pneumatycznych. Posiadamy zróżnicowaną ofertę napędów pod względem wykorzystanych technologii, budowy, materiałów oraz w sposobie sterowania. Pomagamy przy doborze odpowiedniego napędu dla różnych zastosowań. Technika napędowa w Pneumat System to znormalizowany napęd pneumatyczny dla Twoich potrzeb!
Dobierz produkt wypełniając formularz dla najbardziej popularnych wersji siłowników znormalizowanych.
Opiekunem kategorii jest:
Piotr Szmit
Doradca
ds. Techniczno – Handlowych
tel.: 71 325 74 00
email: silowniki@pneumat.com.pl
Biogram
Do firmy Pneumat przyjął się w 2017 roku. Odpowiedzialny jest za dział napędów pneumatycznych, zapewniający wsparcie w obszarze doboru siłowników stosowanych w różnorodnych aplikacjach przemysłowych. Stale poszerzający swoją wiedzę techniczną w zakresie pneumatyki siłowej.
Opiekunem kategorii jest:
Piotr Szmit
Doradca
ds. Techniczno – Handlowych
tel.: 71 325 74 00
email: silowniki@pneumat.com.pl
Do firmy Pneumat przyjął się w 2017 roku. Odpowiedzialny jest za dział napędów pneumatycznych, zapewniający wsparcie w obszarze doboru siłowników stosowanych w różnorodnych aplikacjach przemysłowych. Stale poszerzający swoją wiedzę techniczną w zakresie pneumatyki siłowej.