Mocni w działaniu
Zamów do 16:00, a produkty dostępne na dzisiaj wyślemy tego samego dnia
Ponad 40 lat na rynku

Doprężacze tłokowe

  • Info
  • Bestsellery

Doprężacze tłokowe - olejowe w naszej ofercie to urządzenia o wydajności od 90 do 300m3/h i mocy silnika od 7,5 do 22kW. Doprężacze służą do sprężania powietrza podawanego ze sprężarki śrubowej od 0,7MPa do ciśnienia maksymalnego w zakresie 2,5 ÷ 4,0MPa.

Doprężacze serii ADP to niskoobrotowe, jednostopniowe, dwucylindrowe sprężarki o układzie cylindrów V, chłodzone powietrzem. Te urządzenia wykonane są w standardzie na amortyzowanych ramach. Maszynę ADP300-150 wyróżnia 150-litrowy zbiornik.

Doprężacze są praktycznie bezobsługowe - co jest największa zaletą tych urządzeń.

Doprężacz tłokowy cechuje pełna automatyka pracy w tym zabezpieczenie przed brakiem lub zanikiem smarowania, sterowanie regulatorem ciśnienia, smarowanie za pomocą pompy oleju, sposób rozruchu silnika w systemie gwiazda / trójkąt. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem przekładni pasowej.

Na wszystkie doprężacze udzielana jest roczna gwarancja !

Doprężacz powietrza tłokowyDoprężacze powietrza tłokowe

Doprężacze tłokowe serii ADP

Nr katalogowyNadciśnienie tłoczenia (bar)nadciśnienie ssania (bar)wydajność m3/minmoc silnikapojemność zbiornika (L)poziom hałasuwymiary (mm) (axabxc)masa (kg)
ADP 300-1502571,667,5150821500x600x1200320
ADP 300-15025102,337,5150821500x600x1200320
ADP 300-1503075,337,5150821500x600x1200320
ADP 300-15030102,167,5150821500x600x1200320
ADP 3604082,3318,5150821300x900x1280450
ADP 36040103,0018,5150821300x900x1280450
ADP 7202573,6618,5150821300x900x1280450
ADP 72025105,0018,5150821300x900x1280450
ADP 72040105,0022150821300x900x1280450

Budowa doprężaczy tłokowych

Dzięki elektromagnetycznemu zaworowi odcinającemu (1) doprężacza wstępnie sprężone w kompresorze śrubowym powietrze doprowadza się do kolektora ssącego (2). Dwa cylindry doprę żacza (3) podłączone są do kolektora . Cylindry są połączone prowadnicami, w których prowadzone są wodziki z tłokami. Do chłodnicy końcowej powietrza (4) podłączone są cylindry po stronie tłocznej. Natomiast na wyjściu chłodnicy umiejscowiony jest kolektor typu tłocznego z zaworem zwrotnym (5). Zawór bezpieczeństwa (6) zabezpiecza sprężarkę przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia. Zawór bezpieczeństwa  oraz elektromagnetyczny zawór odciążający znajduje się na kolektorze tłocznym. Tak samo jak silniki spalinowe smarowane są sprężarki pompą zębatą z wymuszonym obiegiem oleju.

Budowa doprężaczy tłokowych

Zawór bezpieczeństwa (6) zabezpiecza sprężarkę przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia. Zawór bezpieczeństwa  oraz elektromagnetyczny zawór odciążający znajduje się na kolektorze tłocznym. Tak samo jak silniki spalinowe smarowane są sprężarki pompą zębatą z wymuszonym obiegiem oleju. Proces ten wygląda następująco:  olej jest tłoczony przez pompę oleju (8), który wcześniej został oczyszczony w filtrze (9). Tłoczenie oleju następuje do kanału wale korbowym, gdzie następnie przepływa do ślizgowych łożysk (13) w stopie korbowodu. Później olej sprężarkowy za pomocą otworów w wale korbowym i korbowodzie doprowadzany jest do sworznia wodzika. Zawór przelewowy (10) jest reguluje i utrzymuje ciśnienia oleju.  Nadwyżka oleju odprowadzana jest do skrzyni korbowej. Pompa oleju posiada czujnik, który przy wykryciu spadku ciśnienia automatycznie wyłącza silnik elektryczny. Wentylator (12) zapewnia chłodzenie kompresora. Wentylator pełni również funkcję koła zamachowego i pasowego. Dwa łożyska toczne (11) podpierają wał korbowy. Z kolei korbowód umiejscowiony jest na łożyskach ślizgowych.