- Automatyka elektryczna optymalizuje nowoczesne systemy paletyzacji
Zrobotyzowana, automatyczna paletyzacja z produktami Festo
Systemy paletyzacji od dziesięcioleci opierają się na siłownikach pneumatycznych do pozycjonowania produktów, a funkcje rozładunku i umieszczania są zazwyczaj wykonywane przez roboty przegubowe lub elektromechaniczne suwnice z serwomotorami. Obecnie, dzięki innowacjom w dziedzinie automatyki elektrycznej (EA), istnieje wiele możliwości modernizacji funkcji paletyzacji. Zobaczmy, na czym one polegają!

Możliwości ulepszeń
Roboty przegubowe, choć nadal użyteczne, nie są tak opłacalne jak suwnice kartezjańskie w przypadku przenoszenia małych ładunków na duże odległości lub ciężkich ładunków na krótkie odległości. Aby poradzić sobie nawet z cięższymi ładunkami, niektóre suwnice mogą wymagać wzmocnienia osi Z w celu utrzymania sztywności. Podczas zwiększania produkcji i przepustowości, wzrost prędkości i przyspieszenia w celu maksymalizacji szybkości pobierania i umieszczania może zmniejszyć dokładność.

Rozwiązania automatyki elektrycznej
Podczas gdy niektóre drogie systemy paletyzacji są zbudowane w oparciu o roboty z ramionami przegubowymi, warto rozważyć zastosowanie robotów bramowych w celu uzyskania bardziej ekonomicznego rozwiązania. Suwnice zazwyczaj przewyższają roboty z ramionami przegubowymi pod względem opłacalności przy podnoszeniu cięższych skrzyń. Na przykład zoptymalizowana suwnica bramowa z osią wspornikową Festo ELCC doskonale nadaje się do podnoszenia ładunków o masie do 100 kilogramów i jest wyposażona w mocny ślizg, szeroki pas zębaty i do dwóch metrów długości skoku. Dzięki imponującym parametrom ELCC może dynamicznie załadować paletę z precyzją, wydajnością i bez oscylacji lub wibracji po impulsie.

Ciężka brama EHMH łączy w sobie wysoką sztywność i dokładność pozycjonowania, a jej technologia zębatkowa zapewnia bardzo dynamiczny ruch ładunków o masie do 200 kilogramów. Ma również długość skoku do 2500 milimetrów.

Nasze suwnice kartezjańskie są dostępne w różnych rozmiarach, w zależności od wymagań dotyczących ładowności. Jeśli nadal nie możesz znaleźć tego, czego szukasz, możesz skorzystać z przewodnika obsługi online. Za pomocą tego narzędzia można skonfigurować dwu- lub trzyosiowy system kartezjański, aby dopasować go do specyfikacji projektu - co stanowi różnicę między nadmiernie lub niedostatecznie zaprojektowanymi systemami obsługi. W przypadku wszystkich naszych systemów bramowych, system sterowania CPX-E z serwonapędami CMMT-AS zapewnia płynną interpolację i kontrolę ruchu. W celu ogólnej kontroli procesu, pojedynczy CPX-E może zarządzać wieloma zsynchronizowanymi suwnicami, komunikując się ze sterownikami PLC innych firm. Kompaktowy rozmiar CPX-E czyni go idealną alternatywą dla większych sterowników wymaganych do zarządzania wieloma robotami przegubowymi.

Autor:
Piotr Szmit
Product Manager
Pneumat.

Autor:
Piotr Szmit
Product Manager
Pneumat.
Materiały zdjęciowe: Festo
Zapisz się do newslettera i zyskaj dostęp do największej pneumatycznej bazy wiedzy!
Zyskaj dostęp do najnowszych artykułów, informacji o nadchodzących targach, wydarzeniach i mobilnych szkoleniach oraz promocjach w naszym sklepie internetowym!