Mocni w działaniu
Zamów do 16:00, a produkty dostępne na dzisiaj wyślemy tego samego dnia
Ponad 40 lat na rynku

Sprzęt smarujący dla branży lotniczej

Rozwiązania do smarowania i serwisowania samolotów
Opublikowano: 2024-12-31 08:38:37
Aktualizacja: 2025-01-02 15:12:54

Baza lotnicza zlokalizowana w Torrejón de Ardoz (Madryt) potrzebowała sprzętu do smarowania w niektórych hangarach serwisowych przeznaczonych do obsługi samolotów do gaszenia pożarów lasów i SAR (poszukiwawczo-ratowniczych).

Sprzęt smarujący dla branży lotniczej

Istniejący system smarowania samolotów wykorzystywał ręczne smarownice tj. tawotnice, co prowadziło do powolnych i skomplikowanych procesów serwisowych, zwłaszcza w przypadku wodnosamolotów. Do celów serwisowych używano specjalnego smaru lotniczego, dostarczanego w małych 5-kilogramowych pojemnikach. Te pojemniki ze smarem i metoda dostarczania smaru okazały się nieefektywne i czasochłonne, podkreślając, że używanie małych pojemników nie jest praktycznym i efektywnym czasowo podejściem.


Wyzwania do rozwiązania

  1. Unikanie używania ręcznych smarownic.

  2. Skrócenie przestojów związanych z konserwacją samolotów.

  3. Zmniejszenie kosztów przechowywania i zakupu smaru.


Oto jak podeszliśmy do tego projektu

Zasugerowaliśmy użycie różnych urządzeń, aby spełnić potrzeby Klienta. Aby spełnić główny wymóg różnych punktów smarowania bez użycia czasochłonnych ręcznych smarownic.

Instalacja składała się z tłokowej pompy smaru PM35, wyposażonej w płytę dociskową, a także bębna na wąż i wysokociśnieniowej smarownicy.

Pompa tłokowa smaru PM35 60:1 została dostarczona z pokrywą bębna i zestawem płyty dociskowej, które umożliwiają dozowanie smaru bezpośrednio z 20-kilogramowych bębnów. Ze względu na bardzo wysoką lepkość smaru, zamiast płyty dociskowej zawartej w zestawie zastosowano obciążoną płytę dociskową. Zmiana ta umożliwia prawidłowe działanie płyty dociskowej, zapobiegając powstawaniu pęcherzyków powietrza w smarze.

Wytrzymały zwijacz węża RM34, odpowiedni do smaru, z wężem o długości 20 m, umożliwia technikom dostęp do różnych punktów aplikacji smaru, nawet tych w górnych częściach samolotu, ułatwiając aplikację produktu. Smarownica wysokociśnieniowa używana do dozowania smaru wymaga mniejszego wysiłku i ułatwia aplikację smaru. Ponadto te wysokociśnieniowe smarownice zapewniają precyzyjne dozowanie.

Sprzęt do konserwacji samolotów

Rozwiązanie

Po zainstalowaniu sprzętu SAMOA użytkownik końcowy zauważył skrócenie czasu serwisowania i podkreślił łatwość dostępu do każdego punktu smarowania, nawet tych trudnych. Klient był bardzo zadowolony z właściwości naszych pomp, zwłaszcza z ciśnienia zasilania pompy i uzyskanego natężenia przepływu.

Pompy tłokowe SAMOA zostały zaprojektowane z myślą o szybkim ruchu posuwisto-zwrotnym, który zapobiega zatrzymaniu podczas pracy i nie wymaga stosowania smarownicy. Silnik pneumatyczny, zaprojektowany w celu uniknięcia oblodzenia poprzez wydajne przenoszenie ciepła, nie ma sprężyn, które mogłyby się zużywać i powodować awarie, minimalizując prawdopodobieństwo przestojów podczas pracy.

Zwijacze węży SAMOA zostały zaprojektowane z myślą o długiej żywotności i bezawaryjnej pracy. Zawierają one specjalną stalową sprężynę odporną na zmęczenie, która jest testowana przez dwadzieścia tysięcy cykli. Wspomniane zwijadła węży są produkowane z epoksydową powłoką proszkową, w celu poprawy odporności na zużycie i przy użyciu wysokiej jakości węży.


Produkty dostępne na zamówienie. W razie zainteresowania serdecznie zapraszam do kontaktu!

Pneumat.

Manager rozwoju produktu

Autor:
Adam Kowalka
Manager rozwoju
produktu

Manager rozwoju produktu

Autor:
Adam Kowalka
Manager rozwoju
produktu



Zapisz się do newslettera i zyskaj dostęp do największej pneumatycznej bazy wiedzy!


Zyskaj dostęp do najnowszych artykułów, informacji o nadchodzących targach, wydarzeniach i mobilnych szkoleniach oraz promocjach w naszym sklepie internetowym!