Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Konserwacja w branży spedycyjnej, żeglugowej, offshore

Naprawy w transporcie wodnym, przemyśle morskim

Czy to banany z Ekwadoru, czy technologia i samochody z Dalekiego Wschodu - w dzisiejszych czasach transport towarów i surowców z całego świata jest czymś oczywistym. Statki odgrywają w tym ważną rolę - i to już od XV wieku! W tym czasie pierwsze wielkie europejskie mocarstwa otworzyły szlak morski, aby importować egzotyczne bogactwa, takie jak złoto, przyprawy czy jedwab z odległych krajów. Nawet dziś transport morski jest często bezpieczniejszy i bardziej wydajny niż lądowy czy lotniczy. A co WEICON ma z tym wspólnego?

Eksplotacja statków morskich za pomoca chemii technicznej WEICON

Jak ważny jest transport morski?

Nie sposób wyobrazić sobie globalnego handlu bez żeglugi handlowej. Surowce, towary przemysłowe i konsumpcyjne są produkowane, uprawiane i konsumowane we wszystkich częściach świata. Większość globalnej wymiany towarów jest transportowana statkami. Międzynarodowa Izba Żeglugi (w skrócie ICS) twierdzi, że około 90 procent transgranicznego handlu towarami odbywa się drogą morską - w oparciu o wagę przewożonych towarów. Ponad 50 000 statków ze 150 krajów jest w ruchu na całym świecie.

Znaczenie transportu morskiego w przemyśle

Transport morski jest popularny przede wszystkim ze względu na stosunkowo niskie koszty frachtu, postęp w dziedzinie logistyki i stale rosnącą nośność statków. Oznacza to, że nawet nieporęczne i ciężkie ładunki (np. ładunki płynne, takie jak ropa naftowa lub towary masowe, takie jak węgiel i żwir) mogą być wygodnie przewożone z punktu A do punktu B. Byłoby to nie do pomyślenia w przypadku samolotu, a więc transportu lotniczego.


Naprawa i konserwacja - dwa ważne czynniki sukcesu w branży morskiej

Wysłane towary i surowce są oczekiwane na drugim końcu łańcucha dostaw i są pilnie potrzebne na przykład do dalszego przetwarzania. Jeśli czas dostawy wydłuża się lub dostawy są nawet całkowicie anulowane, jest to nie tylko frustrujące, ale także szkodliwe ekonomicznie.

Przyczyną irytujących awarii i opóźnień mogą być długotrwałe prace naprawcze lub oczekiwanie na części zamienne. Mimo że statki morskie i śródlądowe to solidne pojazdy zaprojektowane z myślą o długim okresie eksploatacji, szczególne warunki środowiskowe - wiatr, woda i pogoda - narażają je na duże obciążenia.

W tym przypadku wymagane są szybkie opcje naprawy, aby łańcuch dostaw nie musiał być przerywany na zbyt długo, a żegluga pozostała bezpieczna, wydajna i przyjazna dla środowiska w dłuższej perspektywie. Przyjazny dla środowiska? Tak, zgadza się! Ponieważ temat zrównoważonego rozwoju odgrywa również coraz ważniejszą rolę w branży żeglugowej.


Szybkie rozwiązania: Naprawy morskie z WEICON

Nasze produkty WEICON oferują inteligentne rozwiązania naprawcze dla przemysłu morskiego, zapobiegając długim przestojom i zakupowi drogich części zamiennych. Jest to nie tylko bardziej wydajne ekonomicznie, ale także bardziej przyjazne dla środowiska w dłuższej perspektywie. Przygotowaliśmy dla Państwa kilka interesujących przykładów napraw z branży żeglugowej!


Problem 1: Korozja wału sterowego steru kierunku

Zabezpieczenie wału sterowego produktem WEICON Ceramic BL

Wał sterowy na statku oceanicznym miał zostać naprawiony dla klienta w Polsce. Z biegiem czasu, z powodu wpływu środowiska, utworzyła się na nim warstwa korozji.

Opis rozwiązania

  1. Usunięcie warstwy korozji poprzez obrócenie kolumny sterowej.

  2. Czyszczenie obróconej kolumny sterowej za pomocą WEICON Spray Cleaner S.

  3. Nałożenie WEICON Ceramic BL na wał ze stałym, powolnym obrotem.

  4. Utwardzanie WEICON Ceramic BL po ośmiu godzinach powolnego obracania.

Zalety rozwiązania:

  • trwała, odporna na media powłoka chroniąca przed korozją

  • nieskomplikowana, szybka i ekonomiczna naprawa kolumny steru kierunku


Problem 2: Ścierające się powłoki

Śruby napędowe zostały zabezpieczone trwałą powłoką Ceramic BL - WEICON

W Dubaju, w ramach ponownej certyfikacji, powleczono łącznie sześć śrub napędowych na trzech statkach.

Opis rozwiązania

  1. Śruby napędowe zostały pokryte powłoką WEICON Ceramic BL w celu ochrony przed kawitacją i narostami.

  2. Ze względu na właściwości techniczne WEICON Ceramic BL, podczas powlekania śruby nie występuje nierównowaga.

Zalety rozwiązania:

  • uniknięcie kosztownego zakupu nowego urządzenia

  • szybka naprawa bez długich przestojów


Problem 3: Nagromadzenie osadów na wale śruby napędowej

Skurczony wał napędowy przez gromadzący się osad

W Dubaju przeprowadzono również naprawę wału napędowego z brązu, który skurczył się o około 5 mm z powodu nagromadzenia się osadów.

Opis rozwiązania

  1. Wał został obrócony w dół o 4 mm w negatywie i 200 mm w szerokości.

  2. Czyszczenie za pomocą WEICON Spray Cleaner S.

  3. Utworzenie tamy za pomocą taśm (3 mm).

  4. Zastosowanie WEICON BR podczas powolnego obracania wału.

  5. Powolne obracanie wału, również podczas utwardzania, aby zapobiec spływaniu WEICON BR.

  6. Szlifowanie wału drobnym płótnem ściernym (ok. 0,2 mm).

  7. Ponowny montaż wału napędowego.

Zalety rozwiązania:

  • uniknięcie kosztownego zakupu nowego urządzenia

  • prosta i oszczędzająca czas naprawa

  • dobra kompatybilność materiałowa i odporność WEICON BR na wodę morską


Problem 4: Pęknięcia w bloku cylindrów silnika statku

Aplikacja Fast-Metal Minute Adhesive na uszkodzony blok cylindra silnika statku okrętowego

W Turcji na bloku cylindrów silnika okrętowego pojawiły się pęknięcia. Aby zapobiec krzyżowaniu się kanałów obiegu wody i oleju, pęknięcia miały zostać zagęszczone.

Opis rozwiązania

  1. Czyszczenie uszkodzonych obszarów za pomocą WEICON Spray Cleaner S.

  2. Uszczelnienie pęknięć między obiegami oleju i wody za pomocą WEICON Fast-Metal Minute Adhesive.

Zalety rozwiązania:

  • rozwiązanie naprawcze odporne na temperaturę, wodę i olej

  • brak ciepła podczas spawania

  • łatwa obróbka


Problem 5: Uszkodzona gumowa powłoka na błotniku portu

Aplikacja WEICON Urethane 85 na uszkodzoną odbojnicę

Odbojnica obiektu portowego dla statków wycieczkowych w Dubaju została poważnie uszkodzona w wyniku kilku manewrów portowych dużych statków.

Opis rozwiązania

  1. Usunięcie luźnych kawałków gumy.

  2. Czyszczenie za pomocą WEICON Spray Cleaner S.

  3. Szorstkowanie uszkodzonych obszarów papierem ściernym.

  4. Nałożenie podkładu WEICON Primer G.

  5. Nałożenie WEICON Urethane 85.

Zalety rozwiązania:

  • wewnętrzna blacha stalowa jest chroniona przed wpływami zewnętrznymi dzięki naprawie

  • unikanie korozji


Problem 6: Uszkodzenie kawitacyjne wału napędowego statku

Kawitacja spowodowała uszkodzenia wału napędowego, jednak uszkodzenia zostały naprawione dzięki WEICON BR, BL i Urethane 85

Kawitacja spowodowała uszkodzenie wału napędowego statku w Turcji, który musiał zostać naprawiony i wypełniony.

Opis rozwiązania

  1. Wypełnienie szczelin za pomocą WEICON WR.

  2. Powłoka antykorozyjna z WEICON Ceramic BL.

  3. Końcowa powłoka chroniąca przed zwierzętami morskimi z WEICON Urethane 85.

Zalety rozwiązania:

  • uniknięcie kosztownego zakupu nowego urządzenia

  • szybka naprawa bez długich przestojów


Chemia przemysłowa WEICON do napraw morskich

Jak widać, nasze produkty mogą być wykorzystywane do rozwiązywania szerokiej gamy zastosowań w branży spedycyjnej - a wymienione powyżej przypadki to tylko przykłady! Naprawy w przemyśle morskim muszą być zawsze rozpatrywane indywidualnie. W zależności od mediów i naprężeń, na które narażone są materiały (woda morska, intensywne ciepło itp.), do naprawy należy stosować różne produkty.

W praktyce rozwiązania muszą być tak indywidualne, jak same przypadki napraw. Jako doświadczony i niezawodny partner, WEICON wspiera swoich klientów z branży żeglugowej. Polecamy produkty, wyjaśniamy i nadzorujemy ich użycie - najlepiej bezpośrednio na miejscu u naszych klientów!

Jesteś zainteresowany upcyklingiem w przemyśle? Zapraszamy do zakupów chemii technicznej w sklepie Pneumat oraz do kontaktu z naszymi specjalistami!


2023-08-18

Pneumat.

Autor:
Marcin Wolski
Starszy doradca
ds. Techniczno - Handlowych

Starszy doradca ds. Techniczno - Handlowych

Autor:
Marcin Wolski
Starszy doradca
ds. Techniczno - Handlowych