Mocni w działaniu
Ponad 40 lat na rynku

Silniki pneumatyczne Chicago Pneumatic

  • Produkty
Moc:
160 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 3
Moc:
110 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 4
Moc:
160 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal nierdzewna
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 3
Moc:
110 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal nierdzewna
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 1
Moc:
260 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 7
Moc:
270 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 6
Moc:
160 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 7
Moc:
260 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal nierdzewna
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 4
Moc:
160 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal nierdzewna
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 5
Moc:
380 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 5
Moc:
390 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 7
Moc:
250 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 7
Moc:
390 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal nierdzewna
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 3
Moc:
250 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal nierdzewna
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 5
Moc:
840 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 12
Moc:
840 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 3
Moc:
600 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 12
Moc:
1830 W
Dwukierunkowy:
Nie
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 4
Moc:
1430 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 6
Moc:
660 W
Dwukierunkowy:
Tak
Materiał korpusu:
Stal nierdzewna
Ocena średnia:
Liczba wariantów: 5

Chicago Pneumatic (stara linia produktów Desoutter) oferuje szeroką gamę silników powietrznych wykonanych w wersji standardowej oraz ze stali nierdzewnej, a także bezsmarowaniowych, o mocy w zakresie od 0,16 kW (0,22 KM) do 2,9 kW (3,9 KM). Większość silników może być dostarczana z wałkiem gwintowanym lub z wałkiem z wpustem na klin. Silniki występują w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Silniki w wersji dwukierunkowej posiadają wał napędowy z wpustami, natomiast silniki jednokierunkowe wyposażone są w wały gwintowane lub alternatywne.

Zastosowanie silników powietrznych Chicago Pneumatic

Silniki pneumatyczne Desoutter

Potencjalne branże wykorzystujące silniki pneumatyczne:

- branża tekstylna,
- branża morska,
- branża petrochemiczna,
- produkcja spożywcza,
- produkcja wyposażenia rolnictwa.
- produkcja maszyn dla drukarni,
- branża chemiczna,
- produkcja maszyn do pakowania.

Silnik powietrzny CP jest dostępny z certyfikatem ATEX (za dodatkową opłatą) do stref zagrożonych wybuchem.

Silniki powietrzne są idealnym rozwiązaniem w wielu zastosowaniach takich jak maszyny do przenoszenia materiałów, pakowania lub drukowania oraz sprzętu i maszyn. Swoje zastosowanie znajdują również w gałęziach przemysłu petrochemicznego i rolniczego, spożywczego, farmaceutycznego i wielu innych niestandardowych i standardowych rozwiązań.

Charakterystyka silników pneumatycznych Chicago Pneumatic

Kompaktowa budowa o wysokim stosunku mocy do ciężaru. Silniki pneumatyczne górują tu nad elektrycznymi, bowiem często ich masa stanowi jedną trzecią lub mniej masy silnika elektrycznego o podobnych parametrach. Znajdują one zastosowanie, gdy niezbędna jest zmiana ich położenia, a ze względu na ciężar i/lub rozmiary nie można wykorzystać do tego silnika elektrycznego.

Prędkość obrotową można łatwo regulować za pomocą zmiany ciśnienia lub przepływu powietrza. Nie ma potrzeby stosowania kosztownego sprzętu do sterowania. Jeżeli w skutek przeciążenia silnik pneumatyczny zostanie zatrzymany, to nawet jeśli pozostanie on w takiej sytuacji przez nieokreśloną ilość czasu, nie nastąpi uszkodzenie. W niektórych zastosowaniach, jak na przykład proces dokręcania, akceptowalna jest metoda kontroli poprzez regulację ciśnienia, tak aby silnik zatrzymywał się po osiągnięciu odpowiedniego momentu. Gdy obciążenie zostanie zwolnione, silnik pneumatyczny osiągnie obroty swobodne już przy jednej trzeciej, bądź jednej drugiej obrotu.

Nie istnieje ryzyko przegrzania ani ciągłej pracy, ani przy częstym uruchamianiu, czy pracy z obrotami przeciwnymi. Należy zwrócić uwagę, że powyższe warunki mają miejsce przy użyciu  powietrza zasilającego ze smarowaniem.
Silniki dwukierunkowe wymagają prostej regulacji ciśnienia powietrza do portów znajdujących si ę w górnej części silnika, aby w ten sposób określić kierunek obrotów. Dokonanie zmiany kierunku obrotów zajmuje kilka milisekund.
Silniki pneumatyczne są odporne na wilgoć, kurz oraz ciepło. Bezpieczne jest ich użycie w środowisku podatnym na eksplozje, a także w wielu innych niebezpiecznych zastosowaniach.

Modele silników pneumatycznych

 


M16-KL, M16-KSL Seria
0,16 kW (0,22 hp)
Maksymalny momen : 7 Nm
Wał napędowy na klin.
Wersja standardowa lub ze stali nierdzewnej.
Modele: jednokierunkowe i dwukierunkowe.



Seria M25-KL/TL, M25-KSL
0,25 kW (0,34 hp)
Maksymalny moment: 17 Nm
Gwintowany wał napędowy, wał napędowy na klin.
Wersja standardowa lub ze stali nierdzewnej.
Modele: jednokierunkowe i dwukierunkowe.



Seria M39-KL/TL, M39-KSL S
0,39 kW (0,52 hp)
Maksymalny moment: 26,8 Nm
Gwintowany wał napędowy, wał napędowy na klin.
Wersja standardowa lub ze stali nierdzewnej.
Modele: jednokierunkowe i dwukierunkowe


Seria M84-K
0,84 kW (1,13 hp)
Maksymalny moment: 490 Nm
Wałek napędowy na klin.
Modele: jednokierunkowe i dwukierunkowe
Seria 2H410
0,66 kW (0,85 hp)
Maksymalny moment: 102 Nm
Z przekładnią ślimakową.



Seria M180
1,83 kW (2,45 hp)
Maksymalny moment: 333 Nm
Modele: jednokierunkowe i dwukierunkowe.



Seria M290
2,91 kW (3,90 hp)
Maksymalny moment: 471 Nm
Modele: jednokierunkowe i dwukierunkowe.