Doprężacze tłokowe
- Info
- Bestsellery
Doprężacze tłokowe - olejowe w naszej ofercie to urządzenia o wydajności od 90 do 300m3/h i mocy silnika od 7,5 do 22kW. Doprężacze służą do sprężania powietrza podawanego ze sprężarki śrubowej od 0,7MPa do ciśnienia maksymalnego w zakresie 2,5 ÷ 4,0MPa.
Doprężacze serii ADP to niskoobrotowe, jednostopniowe, dwucylindrowe sprężarki o układzie cylindrów V, chłodzone powietrzem. Te urządzenia wykonane są w standardzie na amortyzowanych ramach. Maszynę ADP300-150 wyróżnia 150-litrowy zbiornik.
Doprężacze są praktycznie bezobsługowe - co jest największa zaletą tych urządzeń.
Doprężacz tłokowy cechuje pełna automatyka pracy w tym zabezpieczenie przed brakiem lub zanikiem smarowania, sterowanie regulatorem ciśnienia, smarowanie za pomocą pompy oleju, sposób rozruchu silnika w systemie gwiazda / trójkąt. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem przekładni pasowej.
Na wszystkie doprężacze udzielana jest roczna gwarancja !
Doprężacze tłokowe serii ADP
Nr katalogowy | Nadciśnienie tłoczenia (bar) | nadciśnienie ssania (bar) | wydajność m3/min | moc silnika | pojemność zbiornika (L) | poziom hałasu | wymiary (mm) (axabxc) | masa (kg) |
ADP 300-150 | 25 | 7 | 1,66 | 7,5 | 150 | 82 | 1500x600x1200 | 320 |
ADP 300-150 | 25 | 10 | 2,33 | 7,5 | 150 | 82 | 1500x600x1200 | 320 |
ADP 300-150 | 30 | 7 | 5,33 | 7,5 | 150 | 82 | 1500x600x1200 | 320 |
ADP 300-150 | 30 | 10 | 2,16 | 7,5 | 150 | 82 | 1500x600x1200 | 320 |
ADP 360 | 40 | 8 | 2,33 | 18,5 | 150 | 82 | 1300x900x1280 | 450 |
ADP 360 | 40 | 10 | 3,00 | 18,5 | 150 | 82 | 1300x900x1280 | 450 |
ADP 720 | 25 | 7 | 3,66 | 18,5 | 150 | 82 | 1300x900x1280 | 450 |
ADP 720 | 25 | 10 | 5,00 | 18,5 | 150 | 82 | 1300x900x1280 | 450 |
ADP 720 | 40 | 10 | 5,00 | 22 | 150 | 82 | 1300x900x1280 | 450 |
Budowa doprężaczy tłokowych
Dzięki elektromagnetycznemu zaworowi odcinającemu (1) doprężacza wstępnie sprężone w kompresorze śrubowym powietrze doprowadza się do kolektora ssącego (2). Dwa cylindry doprę żacza (3) podłączone są do kolektora . Cylindry są połączone prowadnicami, w których prowadzone są wodziki z tłokami. Do chłodnicy końcowej powietrza (4) podłączone są cylindry po stronie tłocznej. Natomiast na wyjściu chłodnicy umiejscowiony jest kolektor typu tłocznego z zaworem zwrotnym (5). Zawór bezpieczeństwa (6) zabezpiecza sprężarkę przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia. Zawór bezpieczeństwa oraz elektromagnetyczny zawór odciążający znajduje się na kolektorze tłocznym. Tak samo jak silniki spalinowe smarowane są sprężarki pompą zębatą z wymuszonym obiegiem oleju.
Zawór bezpieczeństwa (6) zabezpiecza sprężarkę przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia. Zawór bezpieczeństwa oraz elektromagnetyczny zawór odciążający znajduje się na kolektorze tłocznym. Tak samo jak silniki spalinowe smarowane są sprężarki pompą zębatą z wymuszonym obiegiem oleju. Proces ten wygląda następująco: olej jest tłoczony przez pompę oleju (8), który wcześniej został oczyszczony w filtrze (9). Tłoczenie oleju następuje do kanału wale korbowym, gdzie następnie przepływa do ślizgowych łożysk (13) w stopie korbowodu. Później olej sprężarkowy za pomocą otworów w wale korbowym i korbowodzie doprowadzany jest do sworznia wodzika. Zawór przelewowy (10) jest reguluje i utrzymuje ciśnienia oleju. Nadwyżka oleju odprowadzana jest do skrzyni korbowej. Pompa oleju posiada czujnik, który przy wykryciu spadku ciśnienia automatycznie wyłącza silnik elektryczny. Wentylator (12) zapewnia chłodzenie kompresora. Wentylator pełni również funkcję koła zamachowego i pasowego. Dwa łożyska toczne (11) podpierają wał korbowy. Z kolei korbowód umiejscowiony jest na łożyskach ślizgowych.